Bore Songiin rikkipesuri

Hiljattain perustettu Deltamarin Floating Construction Oy on solminut rikkipesurin toimittamisesta Bore Oy Ab:lle avaimet käteen –periaatteella. Järjestelmä asennetaan ro-ro –alus Bore Songiin, jotta alus täyttää operointivaatimukset rikkipäästöjen SECA-rajoitusalueilla.

Sopimus sisältää kokonaistoimituksen, jossa Deltamarin Floating Construction hoitaa projektinjohdon, integrointisuunnittelun, luokituslaitoksen ja viranomaisten hyväksynnät, hankintatoimen, tuotannon, materiaalihallinnon, logistiikan, purkutyöt sekä täysin toimintavalmiin järjestelmän asennuksen, käyttöönoton ja käynnistyksen laivalla. Varustamo huolehtii aluksen telakointisopimuksesta.

Bore Songin 12 MW:n pääkonetta varten valittu järjestelmä perustuu DeltaLanghin rikkipesuriteknologiaan. Järjestelmä asennetaan pohjoiseurooppalaisella korjaustelakalla 14 päivän telakoinnin aikana tämän vuoden lopulla. Lopullinen käyttöönotto tapahtuu laivalla operoinnin aikana tammikuussa 2015. ’Bore Songiin valittu rikkipesuriratkaisu soveltuu hyvin alukseen ja asiakkaalle, jolle se operoi, toteaa Håkan Modig, Bore Oy Ab:n toimitusjohtaja.

Deltamarin Floating Construction Oy:n suunnittelun, hankinnan ja rakentamisen sisältävä avaimet käteen -toimitus yhdistää laitteet ja palvelut kokonaispaketiksi, minkä johdosta varustamon on helpompi hallita projektia. ’Riippumattomana pääurakoitsijana käytämme jokaisessa projektissa siihen sopivinta teknologiaa sekä koneita ja laitteita. Näin pystymme toimittamaan asiakkaillemme räätälöityjä ratkaisuja, jotka sopivat parhaiten heidän liiketoimintaansa’, kuvailee Rami Hirsimäki, Deltamarin Floating Construction Oy:n toimitusjohtaja.

Boren kanssa solmittu sopimus on jo viides Deltamarin Floating Constructionilta tilattu kokonaistoimitettava rikkipesuriasennus. Langh Ship on aiemmin asennuttanut vastaavat kokonaisuudet neljään alukseensa.

- DeltaLanghin rikkipesuri perustuu ainutlaatuiseen ympäristöystävälliseen ratkaisuun, joka myös puhdistaa pakokaasun pesuveden tehokkaasti, kuvailee DeltaLanghin toimitusjohtaja Robert Segercrantz. Järjestelmä käyttää lipeää, joka pitää suljetun kierron makean veden pH-arvon optimaalisella tasolla pakokaasun puhdistusprosessissa. Patentoidusta vedenkäsittelyprosessista syntyvän jätteen määrä on minimaalinen, sillä se ei sisällä vettä juuri lainkaan.