Uuden sukupolven Mein Schiff -laivojen tuotanto alkoi Turussa

Uuden sukupolven Mein Schiff –risteilyalusten tuotanto alkoi tänään Meyer Turun telakalla perinteisellä teräksenleikkuuseremonialla. Mein Schiff 1, NB-1392, on valmistuessaan 20 metriä aikaisempia Mein Schiff –aluksia pidempi, ja siinä on tilaa jopa 180 lisähytille.

TUI Cruisesin projektijohtaja Georgios Vagianniksella oli kunnia käynnistää uuden Mein Schiff 1 –risteilyaluksen tuotanto käynnistämällä ensimmäisen teräslevyn leikkuu. Seremonia käynnisti samalla uuden sukupolven Mein Schiff –alusten tuotannon, sillä Mein Schiff 1 on valmistuessaan 20 metriä edeltäjiään pidempi, ja siinä on 180 lisähyttiä.

Käytännössä uudessa laivassa on paikkoja jopa 2894 matkustajalle, jotka voivat kaikki nauttia TUI Cruisesin hyvän olon risteilyn kokemuksesta. Mein Schiff 1 valmistuu vuonna 2018 ja korvaa nykyisen Mein Schiff 1 –aluksen. Mein Schiff 2 valmistuu vuonna 2019 korvaten nykyisen Mein Schiff 2-aluksen. TUI Cruisesin kaksi ensimmäistä alusta siirretään TUI-ryhmän sisällä Thomson Cruisesin käyttöön. Uusien alusten myötä TUI Cruises jatkaa laivastonsa hyvin tunnettua hyvinvointikonseptia

”Uusi Mein Schiff 1 on rakennettu entistä enemmän asiakkaidemme toivomusten mukaisesti,” TUI Cruisesin toimitusjohtaja Wybcke Meier kertoo.

Innovatiivista suunnittelua

Tuotannonaloitus merkitsee uuden vaiheen alkua myös TUI Cruisesin ja Meyer Turun yhteistyössä.

”Tiiviin yhteistyön ja runsaan suunnittelutyön jälkeen olemme iloisia, että ideamme alkavat saada fyysistä muotoa Mein Schiff 1:n ensimmäisen teräslevyn leikkaamisen kautta,” Meyer Turun toimitusjohtaja Jan Meyer toteaa ja jatkaa:

“Laivan uudenlainen design kertoo myös Meyer Turun innovatiivisesta suunnittelusta. Pystymme luomaan todellisia uudistuksia jopa pitkissä laivasarjoissa. Työskentelemällä yhdessä johtavien laivaoperaattoreiden kanssa pystymme aina uusilla suunnittelun kierroksilla parantamaan jo entuudestaan hyvää suunnittelua, mikä olisi muuten vaikeaa. Muilla teollisuudenaloilla tätä ideoinnin, suunnittelun, toteutuksen ja käytännöstä saadun palautteen kiertoa kutsutaan suunnitteluajatteluksi, mutta meille tämä tapa työskennellä on laivasuunnittelun ydintä.”

 

 

Mein Schiff 1 lukuina

Pituus n. 315m, leveys n. 36 m, syväys n. 8m                          

Koko: 111.500 GT

Kansien lukumäärä: 15            

Kotisatama: Malta                    

Miehistö: n. 1000                      

Matkustajia: 2894                     

Matkustajahyttejä: 1447 (80 prosenttia parvekkeellisia)    

 

 

Lisätietoja:

Tapani Mylly
Viestintäpäällikkö
tapani.mylly@meyerturku.fi
Mobile: +358-50-560 2464
Tel: +358 (0)10 670 6206
www.meyerturku.fi